Don´t follow the stream

Alla inlägg under december 2009

Av erika - 11 december 2009 09:26

Nu kommer det.....(trumvirvel)....  ...........inlägget om bilen! Jippi!!!

Vill ni bara se bilder lr vill ni höra hela historien?:p...

Haha, iaf så va de en regnig dag i juni, året var 2009. Vi satt i bilen, jag och min sambo Niklas. Det var ekonomiskt kri i så gott som hela världen och...

Hehe, bra början på en saga va?  ...Ok ska sluta dryga nu...

Nä men iaf så var det Niklas som tyckte att vi (han) skulle köpa en bil åt mig som vi tillsammans skulle göra ordning  me ny lack o kjolpaket o grejjer... Jag skulle få bestämma vilken bil o sådär. Så jag bestämde att jag ville ha en s60 (jag har blivit en volvo nörd...). Tänkte mig  ju en billigare variant men såå billig blev den ju inte, Niklas var visst tvungen o ha just den här bilen som han hittat! Så han åkte till gävle o hämta den en dag utan att ja visste om de i princip.. Det här var väl i slutet av juni, början av juli nån gång. Sen som sagt så var ju tanken att vi skulle grejja me den hemma i garaget nu under vintern o så... Så blev det inte! Han tog upp den på jobbet o börja riva....Lr han o Jim är det som ha gjort allt, utom lacken då. Ja Niklas är det nå fler så får du väl rätta mig om du läser=)

  

En helt vanlig s60 här..nästan iaf...dom flesta har ju dörrar o lysen:p... isärplockad för lack skulle ja tro... Haha jag har inte alls nån koll, o inte jag som tagit bilderna heller.

Men jag fick bestämma färg iaf, o det mina vänner var inte det lättaste! Det finns typ miljoner me färger o välja på känns de som... Typ hundra olika nyanser av varje färg. Men till slut blev det en egenkomponerad färg iaf skulle man kunna säga.. O den blev preciiis som jag villa ha den! Den ser svart ut men när solen ligger på så ser man att den är lila! Grymt snygg!

  

Man ser inte här hur snygg den är men man ser ju att den inte e svart iaf!

Men sen tyckte Niklas att vi skulle ha nåt motivlack på bilen för att den skulle bli mer speciell.. O där var det nästan ännu svårare! Dom flesta har ju typ döskallar men jag totalvägrade ha en döskalle på bilen! Så vi bestämde oss för realflames.. Men inte röd/gula utan vi villa ha rosa-lila! O glad för de är vi! Fan va bra det blev! Nu får ni tänka på att bilderna absolut inte gör bilen rättvisa, man måste se den irl.....Helst i solen då=)

    

Här är flammorna på plats o ser ni vad som däljer sig på huven?=)... en döskalle/screamgubbe! Jäkla Niklas som gick bakom min rygg men nu e ja gla för de, en kul detalj! Den är svår o se o vet man inte om den så ser man den inte...Ni måste ju få nån bild på den snygga bakdelen på bilen oxå, fast den inte e hundra klar på dom bilderna!

Men lika het för de;)

    

Fiiiin va???:-D

Iaf så den 12/9 var den klar! Då var det dags för första tävlingen, crantz challenge som ordnades i Lunde. Skitväder med regn var det ju såklart men vi kom tvåa! Det var väl en helt ok debut? Få se om det blir att vi drar på utställningar till sommarn, det är väl tanken iaf! Nu står bilen som sagt undanställd på Niklas jobb men jag brukar gå o kika på den när jag åker upp till Niklas, se så att den mår bra! Haha..

MEN jag vägrar kalla det min bil, det är helt klart våran bil! Jag har ju inte gjort nånting på bilen vilket jag tycker känns liiite tråkigt men...Då hade den ju aldrig bleve klar:p

  


Puts puts.... Vet inte vem som e snyggast:p... Ok det är faktiskt en grejj jag inte e helt nöjd me på bilen o det är grillen, men det ska fixas förhoppningsvis på ett enkelt sätt innan vägarna är bar nån  gång i maj o det är dags o plocka fram bilen:D  

Av erika - 10 december 2009 21:02

Ja vi sitt o kika lite på hockey, lr satt nu bytte visst Niklas kanal o ser på världens sämsta program. Nämligen kniven mot strupen, heter de så? Så jävla tråkigt iaf, o programledarn e ju bara SÅ jobbig! Sen hatar jag alla typ av matlagningsprogram oxå...Trååååk...

Gå inte så bra me mitt inlägg om bilen men de kommer, lugna er;)...

haha nä ut me Lukas nu sen sooova!=)

Av erika - 9 december 2009 09:55

Go morron lr förmidda kanske de e nu?

Nu har jag iag suttit o spara om alla bilder på s60:in för det var fle format så kunde inte lägga in dom här annars.. Så senare idag kommer nog ett inlägg tillägnat finbilen!=) O inga klgomål vill ja ha om nån inte e intresserad för de va inte kul o sitta o spara om bilderna ;..... Du blire dusch sen hämta grabbarna!

Av erika - 8 december 2009 16:42

Senare ikväll lr imorn tro ja bestämt att jag ska tjuva lite fler bilder på s60:in o lägga in här...hur den såg ut föra o så.. Nu tror jag ju inte att så många av mina läsare är intresserad av bilar men det sk*ter jag i för de e min blogg o JAG gillar snygga bilar!   

Av erika - 8 december 2009 12:12

 Tjaa vet inte riktigt var man ska börja idag men har iaf lite o berätta de här gången, men inge intressant;)..

Igår va iaf grabbarna ledig från dagis för jag visste inte om du skulle gå ut nåt o hur pass mycke is det var på backen där, för jag hade nämligen glömt köpa nya hjälmar åt grabbarna så då tyckte jag det var onödigt..Jag är ju ändå hemma så det är ju onödigt att dom ska va ute o leka på isen utan hjälm.. Men nu har dom fått varsin iaf=) Hampe en röd såklart o Simon en blå... Hampe hade ju en blå förrut men de bet  ju en viss Lukas sönder... Så idag har grabbarna vare på dagis=) Men idag hade ju isen smält så idag behövde dom ingen hjälm;) Men nu finns dom där iaf!=)

Igårkväll så åkte grabbarna o jag me mamma o pappa till härnösand för dom skulle köpa lite julklappar o jag var så uttråkad så då åkte vi med=) Första stoppet blev på jysk... kom dit typ 10 i 6 o dom stänger 6... Men ja vi gick runt lite snabbt o kika iaf o sen kommer de fram en killa som jobbar o frågar om vi vill ha hjälp, vilket vi inte ville så då säger han"ja för vi stänger ju om 3 minuter"... Alltså vill ni sälja nåt eller? Visst jag förstår om han ville hem o så men jag tycker iaf att det är så dåligt. Jobbar man i en butik så får man räkna med att det kan bli lite sent ibland.. Men många tänker ju tyvär inte så.. Tro att syrran hade vare där en dag oxå o då hade dom inte heller vare nå trevlig, trots att dom inte stängde om 3 minuter;)...

Idag då...ja den här dagen kunde ju ha börja bättre om man säger så... Först var jag sååå satans trött imorse så höll knappt på komma upp ur sängen... Niklas hade försovit sig oxå så han for strax innan vi skulle åka, o alldeles innan vi ska fara så ringer han o säger att polisen står o stoppar i korsningen vid ridskolan. O eftersom vi fortfarande inte har ngn nummerplåt fram så ville jag ju inte bli stoppad.... Funderar på vilken väg jag ska ta..Men bestämmer mig för att försöka köra upp för backen så kan man lixom smita förbi polisen istället för o ta den andra vägen o köra runt halva stan... Att det är glashalt i backen gör ju inget, dom har ju sanda två ggr o kommer jag inte upp så är det ju bara o backa ner.... Jo visst är det bara o backa ner OM man nu inte backar för långt när man backar ut från gården... För uppför backen kom jag ju såklart inte!!! (hur jag nu kunde tro de????) .. SÅ jag börjar o ska backa men då hamnar nu ena bakdäcket i diket!!!BRA JOBBAT ERIKA!    satan satan satan o ett fult könsord kom visst från min mun då..(hoppas barna höll för öronen lr nåt...) Ringer till Niklas o får typ en suck till svar (tack för de)... Han kommer o suckar typ ännu mer då han ser bilen sen ringer han till pappa som kommer med sin stor bil o äntligen nån som kan skratta åt det istället för o sucka! Precis vad jag behövde då! Iaf så drar han upp oss me sin bil o sen kan vi fara! Tusen tack till pappa!!! Alltså problemet var ju inte att jag var i diket för det var knappt att den var de utan att ena framdäcket inte fick nå fäste i den något hala backen;)..jajja upp kom vi ju o ingen skada skedd varken på medpassagerare lr bil! Barna satt som två ljus i bilen hela tiden=) Kanske skrämde dom me min "fina" ramsa tidigare?...

Sen när jag hade lämna barna så var det SÅ nära att ett rådjur skulle hoppa fram mitt framför bilen men hann ångra sig o hoppa tillbaka tack o lov! 2 incidenter med den här bilen nu o nu örjar ja bli nervös att det komma bli ett tredje gången gillt lr så.. o då blire väl skrot av bilen...lr mig...Man ska ju inte tänka så men jag har ju aldrig gjort nåt me nån bil förut o nu 2 gånger me den här som vi typ nyss ha skaffa...Jag tror bestämt att det ligger nån förbannelse över mig o just den bilen;) Hur ska jag nu våga köra s60:in till våren/sommarn??     


En bild på djävulsbilen :p & en på s60:in(flyttat bilden till inlägget om den bilen=) som är väl sådär 100ggr snyggare i "verkligheten" o då ljuger jag inte! Sen så måste man se den i solljus för att man ska se bilens riktiga färg. Nu står den undanställd för vintern men de ska bli riktigt kul o "plocka " fram den till våren igen!

O JA vi gillar volvo! :p

Av erika - 6 december 2009 09:59

JA igår blev det till slut en tur till sundsvall för mig o Niklas för att köpa nya fina vita innerdörrar.. Ut me all "fulfuru"!! Nu jävlas de ju såklart när Niklas ska sätta dit dom så vi får väl se hur det ska lösas, men en dörr är iaf på plats o jäklar vilken skillnad! Sååå mycke snyggare!    

O  jo det blev en vit gran oxå;) Mycket fin!=)

Men iaf när jag gick runt inne på birsta o vänta på Niklas så gick jag in på kicks o va hitta ja inte där?? Jo min älskade favorit parfym som varit borta i 2 år!!! Underbara Miami glow!! Luktar ju bara sååå gott! Så nu ska ja önska mig den i julklapp!;) den luktar ju lite väl somrigt så ja vill inte använda den ju (tro ja) men vem vet, den kan ju försvinna igen! Som ja saknat den doften;) Kan man sakna en doft?? Hitta ju massa goda parfymer...Dom här små runda från dkny lukta ju bara såå gott! Sen så gilla ja clean dofterna oxå men dom e ju så satans dyr! Tänker alltid på mina kära vän Therese då jag luktar på dom;) Dom luktar ju lixom lite tvåligt, "cleant" o så luktar hon;) haha... 

Nämen hörni nu ska jag se till så ungarná inte river granen...O sen ta o städa lite här så man har det gjort sen....

Herå!




Av erika - 5 december 2009 08:52

Så var det lördag då=) Är såå jättefint ute idag! Snö på backen o på träden=) Men tyvär så ska de ju bli plusgrader o regn=(... Så tråkigt, hoppas iaf det är sö på julafton!  Vi måste iaf köpa en ny julgran i år för vi fick kasta den gamla förra året då den saknade ett antak grenar... Hade en katt som tyckte om o klättra i den=)... Iaf så fick vi ju rusta bladet häromdan o Hampe satt o kika o hittade en vit gran som han vill att vi ska ha! Min första tanke var Nej, absolut inte en vit ful gran, grön ska den ju va! Men...Faktiskt så är granen riktigt fin! Men om vi ska ha en sån vet ja inte.. E ju mindre än 3 veckor kvar till julafton nu.. o vi har köpt.. hmm få se nu... O julklappar! Aja de ordnar sig nog..brukar göra de   

Nä kanske man ska försöka väcka Niklas nu o sen duka fram lite frukost?

Trevlig helg på er

Av erika - 4 december 2009 13:27

Tjoho... Länge sen nu men ha som vanligt inte haft nån lust o blogga.. Men ha iaf snygga till bloggen lite? Va tyck´s?=)

Orka iaf inte uppdatera nå mer just nu:P... Kanske lika bra man lägger ner det här men jag tycker det är roligt o gå tillbaka o kolla vad man skrivit tidigare så därför får den va kvar... O vem vet, snart kanske jag kommer igång o bloggar igen, e ju lite roligare nu då det iaf är fint här     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards