Don´t follow the stream

Alla inlägg under mars 2012

Av erika - 15 mars 2012 13:44

Redan torsdag! Veckorna kutar fram fort som bara den! Eftersom det är torsdag idag så har ju jag o Minna varit på babysim! =)  Det är så roligt o Minna sprattlar o har sig som en liten tok;) Hon verkar då iaf tycka att det är hur kul som helst! Nu har vi börjat med att bebisarna får sitta på en dyna i vattnet o efter att dom fått ett "ok" från mamman så får dom dyka i själva! O dom är så duktiga så, plopp ner i vattnet osså plockar mamma upp o skjutsar tillbaka till kanten;) Dom får även åka rutschkana på magen med hjälp osså ner under vattnet där oxå!=) Ska se om jag kan få med mig nån framöver som kan fota o kanske filma lite o lägga ut här. hon har även fått en liten tand! JA alltså den syns ju knappt men den är på väg! Hon kämpar även på med att försöka krypa men det går sådär.. Det brukar sluta med att hon ligger på mage med armar o ben sprattlandes i luften som en liten säl o hon skitsur för att det inte går som hon vill! ;)

Imorse hade vi en jobbig dag på dagis då Simon skulle lämnas, han var så arg så arg o skulle inte stanna! =( Det är såå jobbigt i mammahjärtat;( Men det går ju ofta över väldigt fort o det första han sa när jag kom var att han hade haft roligt!

& igår kväll hade Hampe o jag en liten myskväll då satt i tv-rummet o rita lite o sen bäddade vi ner oss i soffan o läste saga =)Uppskattat av Hampe att få ha mamma lite för sig själv tro jag!

Nä nu låter de som att lill-fian håller på o vakna så det är väl bäst man låter hon komma upp da! =)






Av erika - 12 mars 2012 14:08

Så var det måndag o dags för ny vecka, igen! Tiden går ruskigt fort! Men hade en riktigt härlig helg =) I fredags vid 10-tiden ringde Niklas o fråga om jag hade lust att hitta på något i helgen. Mitt svar blev nej inte på söndag iaf ;) Hade två grejjer inbokade. Men så frågade han om jag inte ville åka till Åre o bo på hotell o åka skidor på lördagen bara han o jag, han hade redan fixat barnvakt! Så jag kunde ju inte motstå men då hade ju Niklas glömt att vi har två hundar oxå, Men då kunde mamma o pappa ha dom så på fredag kväll brassade vi iväg upp till Åre=) Bodde på holiday club (www.holidayclub.se)   som ligger nere vid sjön alldeles nedanför "centrum". Bara en gångbro över till tågstation o en del affärer. Stort fint hotell!

På lördan blev det (till slut) en del skidåkning trots att fjällvädret visade sig från sin riktiga sida! Trodde vi kastat pengarna i sjön där ett tag men till slut kunde vi som sagt åka lite. Tycker det är väldigt synd att liftkorten ska vara så sjuuukt dyra bara! Efter skidåkningen gick vi o bada på hotellet o niklas provade på "sauna world". Höll mig till badpoolerna jag;) På kvällen va vi så satans trött så vi orkade inte gå nån annanstans än till hotellets restauran o käka! ;) S*tan va mör i kroppen man var!

Blev en mysig helg, men man saknar ju såklart barna väldans mycket! Men välbehövligt att komma iväg själva ngn gång, det händer inte ofta! Tusen tack till Ann o Peter för barnvakt, o mamma o pappa för hundvakt! Guld värt!

Av erika - 11 mars 2012 23:21

Tänkte lägga in n liten film på Simpan sen han var kanske 1 1/2 år.  Kan man annat än älska när han ska blöta fingret för att vända blad i mitten av klippet tror jag de va. Gullunge!


Berättar om helgen imorn!

Natti Natti 

Av erika - 9 mars 2012 13:40

Jaa för några timmar sedan ringde min kära sambo med väldigt roliga helgsplaner så nu har man lite att stå i! ;) Han e bra fin min Niklas   

Ni få höra sen vad det var för planer ;)

Av erika - 9 mars 2012 07:51

Jaa även idag var barna uppe före tuppen... Just nu ligger Minna i sin säng här brevid o låter som en bil, låter jätteroligt:D Hon brummar så hon blir alldeles andfådd ;) Alldeles nyss hade hon fått lös botten på sin vällingflaska, hur ho nu lyckats med det? Måste vare jag som skruvat fast den för dåligt...Busunge! 

Nu funderar jag på om man ska masa sig ut sängen o baka lite scones till frukost till mig o grabbarna eller om man ska ligga kvar en timme o se klart på vakna med the voice? 

Igår var jag o handla (helt utan barn! ) på konsum men där fanns det ju inte mycket! Nån kramforsbo som vet när det är dags för nya affärn att öppna? Borde ju vara dags snart tyck man så tomt som de e på "gamla" affärn nu! Kul iaf att dom byggt nytt! O sen ska väl ICA bygga mitt emot tro ja? Bli kanoners dä! Haha, ens stora nöjje nu för ti´n, matvaruaffärer;)... Men de e på tiden att de bli nytt, för ingen av affärerna vi har nu e nå bra o storhandla på, hoppas de bli ändring på de!

Nä lika bra man kliv upp kanske, Minna börja bli less, fast nu kom en SImon o kröp ner så vi kanske väntar ett tag till iaf.... Trevlig dag o trevlig helg!

Av erika - 8 mars 2012 09:33

Har precis gett Minna lite gröt så då tänkte jag att jag skulle ta o tipsa alla er småbarnsföräldrar som kanske snart ska börja med gröt om en superbra sked att mata med! Nämligen  Bambinos böjda sked=) Synd att man inte ser bilden från sidan bara för nu ser man inte att den är böjd, men den är jättebra! Sen så finns ju även en sked där det är silikon längst fram men den har jag inte prövat, men jag tror att den är bra oxå!

   

Bambino har många bra babysaker, som flaskor o skedar o muggar o sådär=) Men när det gäller nappflaskor så tycker jag att mam´s flaska är helt klart bäst! Lätt o få i vällingpulvret o lätt att diska o så =) Fast med flaskor är det ju som med nappar, det är ju upp till bebisen vad som duger! =) Vad gäller nappar så har mina barn bara vela ha esska t.ex =)

Det är en hel vetenskap med alla babygrejjor! Finns för mycke på marknaden  helt enkelt! Barnvagnar ska vi inte ens prata om ;)

Av erika - 8 mars 2012 07:08

Gick lika bra med sovmorgon idag! ;) Men ligg kvar i sängen än iaf, jag & Minna. Grabbarna, iaf Simon ser på film. Vet inte om Hampe vaknat än men de lär han väl ha gjort..

Vet inte vad vi ska göra idag, skulle ha hitta på nåt men jag vet inte vad? Trött e ja oxå, Simon ha börja kommit in till oss varje natt så man sover som en kratta. Man märker inte när han kommer, men man vaknar av att han brer ut sig över halva sängen osså få jag o Niklas dela på andra halvan :p. Nä nu ska ja se klart reprisen av big brother, sen få vi se vad dagen har att erbjuda! SKulle behöva åka o handla, men det är sådär roligt att ha alla 3 med sig då ;)

Av erika - 7 mars 2012 21:39

Här kommer en rejäl BildBomb på Minna! Hampe & Simpan fick vara med på nån bild oxå, kändes fel i mammahjärtat annars ;) Men det är helt underbart o se barnas ögon när dom tittar på varandra, ögonen deras bara lyser! =) Jajja, här kommer bilderna! =)

                       

Lillskruttan våran som blivlit så stor! Trodde faktiskt det var ännu fler bilder, tar en jäkla dit o ladda upp dom....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards