Don´t follow the stream

Alla inlägg under oktober 2008

Av erika - 31 oktober 2008 17:15

Nu så ska man då snart iväg.. Ska bli så skojj=) GUd va ja tjatar om de men ser verkligen fram emot se så mycket=)..

Idag så käka hela våran lilla familj lunch på jakten, så mysigt=) Hampe han åt nästan en halv barnpizza! O det mina vänner är väldigt mycke för o vara han! Han är fruktansvärt petig i maten o väldans dålig o äta. Sen gick vi o handla ite o då träffa vi therese som Hampe vägra titta på ens..=) Han har sina såna där tjur-stunder då han blir tvär sur.. Annars har han varit på toppen humör hela dagen... Underbart me 3-åringar.. hmm....

Imorn ska vi iaf till sundsvall så det ska bli skojj!=) Hoppas man hittar nå roligt oxå, skulle behöva ett gäng me nya tröjjor... Men men vi få se va de bli...

Nä nu ska jag snart göra oss klar... tar ett tag  o få sig själv o två ungar klara...Har insett det typ nu..Inte konstigt att jag typ alltid är sen:p

Hadé!

Av erika - 31 oktober 2008 09:27

Tyck ja inte skriver nå annat än "Nu är det helg" & "Nu är helgen slut"...Veckorna bara rinner iväg.. Helt sjukt...

Idag e Hampe ledig så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på, funderar på o ta en sväng på stan me grabbarna men jag får se. Är sugen på nå nytt i klädväg men e ju inte de lättaste o prova nåt me grabbarna... Sen vet ja inte om vi ska nå till sundsvall snart så då kan man ju kika lite där oxå. Jajja få se vad vi hittar på, handla lite grann måste jag iaf göra...

Ikväll ska vi då träffas allihopa hemma hos Madde=) Jag, Frida Madde Therese & Jennie=) Ska bli så skojj=)... Så då bli de midda där o så...

Imorn ska vi ju äta midda hos Ann & Peter (som jag väl skrev tidigare?) så man slipp laga mat både idag o imorn=)..´

Kommer ingen telefon den här veckan som jag hade hoppats, skulle ta c.a 5 arbetsdagar, vet inte vad jag hade fått 2-3 dagar ifrån... kanske va från de andra stället jag tänkte beställa först.. Men men den kommer väl i början på nästa vecka da hoppas ja..

Äh ha inge vettigt o skriva idag...

Ha en trevlig helg allihopa!

Av erika - 29 oktober 2008 15:39

Goddag alla som läser min superserösa blogg!;-)... Har väl kanske inte alltför många läsare men jag tycker iaf att det är lite skojj o blogga lite då o då så bloggen blir kvar ett tag till=)..

Idag har jag varit såå duktig o strykigt kläder. Är ju såå jobbigt innan man väl ha kommit igång men när man väl står där o stryker o kollar på tv så går det ju hur bra som helst... så varför ska man alltid vänta tills det är hur mycke som helst som ska strykas? Typiskt mig! Annars ha ja inte gjort så mycke idag, jag o Simon tralla runt på stan ett tag medans dom bytta däck på bilen så nu har man äntligen vinterdäcken på! Hade bestämt mig för att jag skulle ta o köpa mig en ny parfym idag men som vanligt så blev jag för snål... Hittade faktiskt nåra som lukta riktigt gott men hem kom jag ändå utan parfym...Tänkte jag skulle köpa mig en fleece tröjja oxå nu när de börja bli kallt o man fryser typ jämt men Nej, det blev ja oxå för snål för... Mamma brukar kalla mig för farbror Joakim för att jag är så snål=) Men vem vet, en dag kanske jag är lika rik som han oxå pga min snålhet:p... Skulle itne vara helt fel iaf..

Igår beställde jag en ny mobil oxå, förlängde mitt abbonnemang så den borde väl komma på fredag, har man tur kanske den kommer imorn? Men jag ställer in mig på att den kommer på fredag.. Så tycker man väl att det är superkul me ny mobil i typ två dagar o sen så spelar de ingen roll typ... Men jag har ju haft den här i över två år så nu tyckte jag att det var dags för en ny..

På fredag ska vi ju äntligen träffas alla girlsen oxå! Ska bli såå skojj, var verkligen evigheter sen sist.. augusti nån gång tro ja?  Sen på lördag ska vi hem till Ann o Peter o käka middag, mamma o pappa ska oxå dit så det ska bli skojj de oxå. Hoppas på en sundsvallsresa i helgen oxå men vi får väl se hur det blir med den saken.. Msåte ju ha "barnvakt" till Lucas då..

Nu ska jag ta o bära undan alla kläder jag strykit sen ikväll ska jag o barna hem till mamma o pappa o käka middag.. Jag "råka" bju in oss där..=) Niklas skulle käka på jobbet för dom hade kvällsöppet så då åker vi till mamma. E ensam hemma så ofta så det är skönto hitt apå nåt ibland då han jobbar oxå. Mamma skulle egentligen göra fisk till middag men nu ska hon göra köttbullar istället=) Tack mamma, du är guld värd=) Inte bara för köttbullarna såklart, även fast min mamma är världsmästare på o göra köttbullar, det ni!

Morsning...

Av erika - 27 oktober 2008 15:15

Är sådär härligt kär idag, ha gått runt hela dan o tänkt på älsklingen. Såå härligt att man kan känna så här efter 7 1/2 år... Trodde man kanske inte för 7 1/2år sedan;-).. Men nu är det så o det känns bara SÅ bra!

Älskar dig Niklas <3

Av erika - 27 oktober 2008 07:31

Så var ännu en helg över da.. O den här helgen ha vi inte gjort mycke kan jag lova! Niklas kom hem väldans sent, eller ska jag säga tidigt i fredas (lördagmorgon ;-)..) O sen var vi seeeega hela lördan. Om Niklas inte är hemma så kan jag bara inte sova så jag var typ lika trött som han på lördan.. Måste "korrigera" det jag skrev sist, Niklas fick pris för årets unga företagare o inget annat=) Men skojj var det iaf, e riktigt stolt över han=). Det förkänar han verkligen! Älskar han så....

Så igår da, igår rörde vi oss lite mer än i lördas iaf..=). Jag o Hampe var o kolla på när Robban spela hockey o Niklas va hemma me Simon o Lucas. Sen var vi hem till syrran o Richi o käka där.

Sen kom mamma o pappa med en blomma till Niklas, Mano hade dom med sig oxå, osså Tjabo da. O jäklar va Lucas försökte få Tjabo o busa, han var helt galen. Men Tjabo är ju  år så han är ju inte speciellt busig av sig. Han kommer nog bli lagomt less på Lucas då han ska o här i 2 veckor då mamma o pappa är utomlands. Men de ska nog gå bra, Lucas är ju lite större då oxå så han kan gå kortare promenader.

Va så skönt igår oxå är man fick dra tillbaka klockan e timme, skulle vara najs om man fick göra det varje söndag:p..

Nä nu är det snart dags o kliva upp o ge Hampe lite frukost o se om Simon vill ha lite gröt. Simon ska till Anita idag oxå så det ska bli kul o se hur han har växt som...Äter gör han ju men mat e han inte speciellt förtjust i... Men gröt o välling de slinker ner fortare än kvickt!

Nä bäst man kliver upp, har nämligen datorn i knä i sängen...

ha en bra dag alla!

Av erika - 24 oktober 2008 23:17

Gokväll alla! Så sitt man här osså e de fredag igen, helt sjukt va veckorna går fort! I Söndags blev Simon 6 månader, herregud han föddes ju nyss?!

Har iaf ganska nyss kommit hem från syrran... Jag o barna ha vare hos Malin o käka midda då karlarna va på Kramm på nån företagsgala(?)... Iaf så va dom nominerad till årets företag o dom tog hem det så det var ju skojj! Kul o få lite uppskattning för allt arbete dom lägger ner...

Niklas har jobbat sjuuukt mycke dom senaste åren. Har som mest varit ledig två veckor. I Sommar var han inte ledig en dag... Tråkigt tråkigt o lite jobbigt, men men det som inte dödar det härdar brukar man väl säga o jag kan nog säga att det har stämt på oss...

Sitt här nu o lyssna på lite musik, bli inte så ofta man gör de... Känner att jag fakiskt är sugen o gå ut!?... Mest bara för o komma iväg o ha lite kul o komma ifrån allt lite grann.. Men men de får välan bli till jul de... Så fort som tiden går nu så e de ju snart.

Nä tro inte de hära bli nå långt inlägg, e såå trött. Skulle vara najs me en sovmorgon imorn men det e ju bara o glömma de...

Godnatt alla!

Av erika - 22 oktober 2008 16:24

Dags o blogga igen, nu tro ja de va ett tag sen sist igen...Hmm måste kolla va jag skrev sist...=) Sådär, ha ju inte skrivit sen i söndas såg ja...

Kan ju da skirva lite om min vecka=) Vet knappt vad det är för dag idag så vi får väl se hur det går. Igår iaf så fotade sig Hampus på dagis, o en av hans fröknar trodde att kortet på Hampe hade blivit kanonbra så det ska bli spännande o se! Annars har Hampe vare på svindåligt humör hela veckan, skittråkigt....

Imorn har dom maskerad på dagis vilket jag som vanligt hade totalt glömt bort så det var ju bara o fixa fram nå maskerad kläder åt han. For in på dollar först o kika där men det fanns inget lämpligt. Däremot fann det en jäkla massa tomtar! En heeeel tomtearmé kan jag lova! Nån som sett filmen "trolltyg i tomteskogen"? Därifrån kommer iaf uttrycket tomtearmé=) Väldigt bra film iaf, va en favorit i min familj då jag var liten, vi blev alla vääldigt glada då Niklas för nåra år sedan lyckades hitta den o ladda ner den!

Men varför ska dom upp me tomtar o julgrejjer så förbannat tidigt, man hinner ju bli less på dom där rödhuvvena innan julen är här!

Hittade iaf en pirat-dräkt åt han i Lunde som han har på sig nu så det är ju bra att han gillar den!

På fm var jag upp till flygplatsen för o hämta Niklas som hade vare där o lämna en hyrbil o då såg vi då Paulo Roberto... eller ska jag vara ärlig så såg jag inte att de var han för han satt i bilen men Niklas hade sett han inne på flygplatsen så han sa att det var han. Sen körde vi bakom han e bra bit o han hade iaf bälte på sig, så mycke såg jag;)... han skulle tydligen hålla nå föredrag på parken ikväll, skulle nog vara riktigt intressant o lyssna men jag har inte tid för jag ska till Madde o träffa henne o Jennie=) Ska bli riktigt skojj! Va evigheter sen jag såg Jennie... O madde är det ju alltid trevligt o träffa så det kan inte bli anna än bra;)...

Nä nu ska jag hoppa in i duschen o sen göra sig lite vacker innan man träffa tjejerna;)... Haha e nog lättare sagt än gjort o göra mig vacker men kan ju vara värt ett försök iaf:p....

Later....

Av erika - 19 oktober 2008 16:28

Så var det söndag da o snart är helgen slut....igen. Idag har vi absolut inte gjort nånting. Hampe sov hos mormor o morfar o har inte kommit hem än så vi låg i sängen läääänge=). Sen for vi o köpte oss en varmkorv. När vi kom hem pysslade jag lite ute me mina planteringar eller va man ska säga. Riktigt fina blev dom. Var uppe i stugan igår o plocka sån här fiin vit mossa och enris. Så jag la mossan framför ljungen som jag har planterat förrut osså stack jag ner enris lite här o där, blev riktigt nöjd=).

Igår var vi som sagt i stugan, blev visst kvar där heela dagen=) E så skönt o vara där uppe, älskar verkligen det stället. Så lugnt o skönt osså är det ju alltid roligt o hälsa på mamma o pappa oxå. Bjudna på middag blev vi oxå, lövbiff o pommar, hur gott som helst. Finns ingen mat som är så god som mammas!

Kan säga att vovven var trött då vi kom hem, han var ju ute nästan hela tiden o sprang o leka, gick en liten sväng i skogen o sen var vi tvugna o gå en bit då vi skulle plocka enriset. Tror nästan att han fortfarande är lite trött. Är ju perfekt för han där uppe, en stooor gräsmatta o inga bilar eller nånting. Han skulle ju iofs kunna springa iväg in i skogen men han är ju så liten så det tror jag han är för feg för.

Jag skrev ju i fredags om att katta hade gjort illa sig, på lördan hade hon slutat halta!=) Men jag var orolig ett tag på fredan o undrade om jag hade gjort fel som inte tog med hon till vetrinären. Tassen var riktigt svullen ett tag och ett tag så gick hon inte ens på tassen. Men som sagt på lördagen så hade hon slutat o haltat helt så det är ju jättebra! Undrar va de kan ha vare för fel..

Nä nu tro ja att jag ska ta o väcka Niklas som ha tage en tupplur på soffan o sen ringa efter Hampe, nu börjar man sakna han=)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards