Don´t follow the stream

Alla inlägg under oktober 2008

Av erika - 17 oktober 2008 12:25

Nu så kan man ju säga att helgen är här, skööönt=). Inte för att jag ha nå jobb o gå till på veckorna men Hampe ska ju iväg på dagis o niklas jobba ju så e lika skönt me helg för mig som för alla andra;).

Ha inte gått så mycke av den här dagen än men de känns som de ha hänt en del iaf..

Ha vare me Lukas till vetrinären så han fick sin 12-veckors spruta. Osså ha katta lyckas göra illa sig i tassen stackarn. Hon va ute halva natten o när jag vakna o släppte in hon inatt så halta hon. Sen imorse verkade hon ha riktigt ont, funderade till o från om jag skulle ta med hon till vetrinären eller inte. Så jag for iaf o lämna Hampe o när jag kom hem hade hon gått o lagt sig på suffletten till Simons liggdel till vagnen, som stog uppe på en hylla. Så hon kan ju inte haft så ont om hon ha pallra sig ända dit upp så jag valde att avvakta. Dom gör ju iaf aldrig nånting hos vetrinären, har vare dit några gånger me katter som haft ont i tass eller ben, o dom ha bara klämt o känt lite grann o sen ha de vare bra typ... o eftersom hon stödjer på benet så tro jag ju knappast att det kan vara brutet. Så jag hoppas de ska gå över fort för hon.. Lilla Alice...

Så va händer i den efterlängtade helgen då.. ha iiingen aning, men hoppas väl på lite go mat iaf=) Imorn hade jag tänkt åka upp till stugan o hämta lite vit-mossa som jag ska lägga brevid ljungen som jag ha planterat ute, få se om jag kanske hittar nå fint enris o trycka ner oxå. Hoppas bara det inte är lika kallt som idag, ha ju fasen blåst isbitar idag tro ja..huuua snart är vintern här oxå. Bara tanken på 20 minusgrader o en igloo till bil på morron när man ska fara får en ju o vilja grina..nästan iaf... Hatar verkligen o skrapa bilrutor på morron nör man ska iväg.. Längtar redan efter sommarn!OM det kunde va typ 5 minus hela vintern o en meter snö så skulle deju va perfekt=) Då skulle jag inte ha nåt emot vintern...

Nä nu ska jag gå o ge lukas lite lunch...

En bild på katta från i somras....

Av erika - 16 oktober 2008 09:39

Redan torsdag då... veckorna bara springer iväg. Men de gör inte mig nå, längtar som fasen till helgen, jag vill soooova=) E så trött idag så jag vet inte vad... Ögonlocken hänger nere vid hakan typ. Men men så gåre när man har barn o djur. Vakna inatt av att Simon låg o hosta den stackarn, så när jag klev pp o gick in till han så vakna ju Lukas oxå såklart, så då var det bara o spirnga ut me han. Sen tog jag in Simon till oss o då blev det trångt kan jag lova för där låg redan Hampe oxå, o han vet hur man tar plats i sängen! Sen ha Simon hpsta lite till o från o då kan man ju inte sova som en stock direkt.  Men han e som vanligt glad han annars, goare unge få rman leta efter!=)... Många sa när jag vänta Simon att vi kunde ju aldrig få en till bebis sm va lika snäll som Hampe, o det fick vi inte heller... vifick en snällare;)... Jag måste ha gjort nåt jävligt bra i ett tidigare liv eller nåt som fått två så underbara ungar!?!?... Fast de tycker väl alla om sina ungar men iaf... Så här snälla ungar tro ja inte det är så många som har. Eller snäll ska jag väl inte säga heller, kolik barn skriker ju för att dom har ont o det har ju inget med snällhet att göra men...ja, jag tror ni förstår om ni vill!=)

Sen da resten av natten, drömde en skumm dröm igen. Massa personer var med i den, bl.a en person som betydde väldans mycke för mig under mååånga år, men som jag tyvär inte ens har någon kontakt med nu. Vilket känns väldigt tråkigt, händer lite då o då faktiskt att jag saknar den här personen. Många som känner mig förstår nog vilken det handlar om, men det gör absolut ingenting men jag tänker inte skriva nå namn för de..=). Och skulle den personen läsa det här så vet nog han/hon om att det är honom/ henne jag skriver om. Men det gör absolut ingenting heller=).


Så vad har hänt i veckan da, inte mycke... Skulle både springa upp till tandläkarna o hämta hampes tröjja som niklas glömde där o ringa till vetrinären, men har jag gjort nån av grejjorna? Nä såklart inte! Sen så måste jag verkligen boka en tid hos tandläkarn oxå, har hål i minst en tand, men det ör ju så jäkla dyrt så man vill ju inte gå dit! Så mycke roligt man skulle kunna göra för dom pengarna! Men me inte mycke o välja på.. Men jag har iaf krattat ihop en massa löv o äpplen ute på går´n så det är ju bra..

Nä nu är Simon hungrig så det är väl bäst han får lite mat=)

Av erika - 14 oktober 2008 07:16

Gomorron! Va lääänge sen jag satt vid datorn den här tiden på morron, e så grymt trött på mornarna. Men eftersom vi är sen typ varje dag till dagis så kanske de e dags o försöka få nån ändring på de. E sugen o låta Hampe vara ledig idag oxå men de kanske bara är dumt.

Nu är jag iaf brun på huvve igen! Sååå skönt, ha som lite slingor än för färgen ha inte tagit helt men ska göra en ny färgning om en vecka kanske. 6 månader va man ett ljushuvud men nu så e jag tillbaka igen:D...

Nä kanske man ska ta o väcka Hampe... kom på nu att han ska nog till skogen på dagis idag så de är ju ingen bra dag o låta han va ledig... men imorn kanske, få se hur vi gör. Skulle va skönt o soooova länge iaf.

Nä dags o börja dagen nu...

Av erika - 13 oktober 2008 10:59

Det svåraste med o blogga tycker jag är då man ska börja skriva.. Som nu hade jag inget bra o börja med så då förklara jag det helt enkelt istället=) Sen när man väl kommit igång o börjat skriva nåt så brukar det flyta på ganska bra.

Helgen då.. I lördas va jag o barna ensam heeeela långa dagen, vi gjorde inte så mycke va ute ganska länge. Ner till älven som vanligt nu för ti´n. helt perfekt ställe. Speciellt den här årstiden, på sommarn är det nästan alltid folk där om det är bra väder, på våren är det en massa slask o på vinter e de ju en massa otäck is=). Men på hösten är det kanon, inge folk o perfekt sand, inge slask o skit.

Igår da, då va Niklas hemma o de va en riktig slappardag! Verkar bli en vana på söndagar att vi inte gör nånting alls.. men de e skönt det med. Bara vara hemma med familjen, egentligen finns det ju inge bättre.

På kvällen va vi ju förresten till syrran o käka maräng sviss eller svisch eller stava det hur ni vill=). Det var iaf väldans gott o kul o hälsa på syrran o barna, osså mupp Richi da som Hampe så fint säger=). Va väldans länge sen jag träffa dom så de va på tiden. Förrut träffades vi typ jämt men ha bleve sämre nu på senare tid.

Sen hem o snarka kudde för att snart bli väckt igen av (o)djuren.... Blir såå less på att dom ska börja leka mitt i natten, kattskrälle som väcker hunden o sen är leken igång...Inte å lite dom lever om heller!

Simpan va krasslig inatt oxå så han fick komma o sova inne hos oss, hosta o snora o jag vet inte hur många gånger jag ha gett han tutten inatt. Stackars liten...

Idag då... Ha inte gjort mycke, som vanligt sen till dagis, ska va där kvart i nio men vi brukar dyka upp strax före 9....Hade vare bättre om det hade vare 9 han skulle vara där, den där kvarten gör mycke tyck ja..

På em hade jag tänkt att jag skulle ta o färga håret, ska ääääntligen bli brunett igen=) Bort me min fina utväxt på typ 2 cm....=) Den är jättefin, ja looooovar=)

Ikväll ska Hampe på gympa, sen efter den så tro jag han ska bubbla me farmor, eller farmor Ann som Hampe säger, han har nämligen en farmor Kerstin oxå, som är min farmor.

Nä nu är det snart dax o väcka Simon o fara o hämta Hampe, jag blir galen på detta rännande fram o tillbaka, men men det är ju för Hampes skull så han ska få vara på dagis o leka av sig så vad gör man?...

Tjing..

Av erika - 11 oktober 2008 00:12

Gick inte så bra för mig o gå o lägga mig=)...

Tänkte jag skulle slänga upp lite bilder, nån på Lukas osså nåra på mina älskade ungar! Dom vackraste.. så klart!;-)

Nä nu bli de natti natti!

Av erika - 10 oktober 2008 23:22

o blogga för mig... Gick bra i början sen vet ja inte vad som hände=).

Har väl inte hänt så mycke dom här dagarna. Bara de vanliga, tvätta, städa, stryka typ=) Ha vare ute en hel del me barna o vovven oxå, igår trotsade vi tom regnvädret som var! Vi klädde på oss o pallra ner till älven där Hampe lekte i sanden o hunden gjorde av med en massa energi, helt perfekt!


Nu ikväll ringde jag en vän, hon trodde de hade hänt nåt när hon såg att de va jag som ringde. Så ofta pratar vi me varandra på telefon o då är det ändå en av mina närmsta vänner! Helt skandal tänkte jag först, men sen tänkte jag om lite...Vi pratar inte med varandra ofta men ändå vet man att man alltid kan ringa om det är nåt. Jag har inte speciellt många vänner, o dom få jag har träffar jag inte speciellt ofta eller ens pratar me dom ofta, men jag vet att dom finns där! Det är oerhört skönt o veta. Jag hoppas att dom vet att dom ALLTID kan ringa om det är nåt! Eller bara komma hit, Dörr´n på erstadsvägen 4 är alltid öppen för er! Ni fyra vet precis vilka ni är så det är bara o ta åt er;-)... Sen efter det där samtalet så kände jag att det är verkligen dags att vi träffas snart, saknar er otroligt mycke allihopa!  Vi har ju JÄMT kul då vi träffas, o för o inte tala om då de är dags för fest!:D Ni är dom bästa=)

En bamsekram till er allihopa!


Nä dags o avrunda nu kanske o krypa ner, men först ut o låta hunden göra sitt.... inte speciellt lockande men vad gör då man har en liten valp?

Natti Natti!

Av erika - 7 oktober 2008 18:56

Just nu sitter man hemma hos mamma o pappa, e tänkt att jag ska hämta lite kläder som råka bli kvar här sen vi bodde här ett tag medans vi renovera badrummet. Men än har jag inte kommit längre än så här..=)

E vääldigt tyst här nu, pappa tog hampe me sig till stugan o mamma ha fare o hämta Robban från hockeyträningen. Simon sover o Lukas la sig just till ro. Han har aldrig vare här förrut så han har gått runt o spanat in stället. hmm verkar som han ligger o käkar på nåt, kanske bäst ja kollar vad det är? .....

Han hade hittat en sån där ljus manchett, hur nu de stavas... tydligen va den god iaf=).. Typiskt hundvalpar o käka på allt dom hittar.

Nä kanske jag ska ta o pallra mig ner i källarn o ta reda på kläderna.. Tro inte kära mamma blir så gla på mig om jag åker hem utan o ha gjort de=)...

AJ!

Av erika - 7 oktober 2008 10:34

Ja den här dagen började inte alls speciellt bra... Ramlade på nå konstigt sätt o slog i armbågen i kanten på databordet=(... Gjorde så jävla ont! Men inte mycke o göra åt de, va ju bara o klä på ungarna som vanligt iaf o åka me hampe till dagis, ont ont gjorde de fortfarande i armen. Just när ja slog armen så lixom ila de i lillfingret... stackars mig!!! ;-)....Jajja e man klantig så får man väl kanske ta o skylla sig själv, hoppas iaf att det går över fort!

Drömde en helt sjuuuuuk dröm inatt gjorde jag oxå, oj oj oj, önskar jag kunde skriva om de här men de går tyvär inte=)... Va så många som va me i den o många av dom skulle nog undra va dom gjorde i min dröm, haha!

Nä ha inte så mycke mer o skriva, ha inte hänt nå mer idag o jag vet inte om jag vill att de ska hända nå mer heller! Helst av allt vill ja bara krypa ner under täcket o tycka synd om mig o min arm!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards