Don´t follow the stream

Alla inlägg under oktober 2009

Av erika - 25 oktober 2009 00:41

Det blir vääldigt dåligt me uppdatering nu ett tag för vårat internet funkar skitkasst! Niklas hittar visst inte felet heller så jag vet inte hur länge det komma ta innan de funkar som de ska igen.. Det är fruktansvärt irriterande iaf! Hatar när sånt här ska jäklas...

Av erika - 22 oktober 2009 16:34

Ja nu kommer de mer o mer ord från Simon=)... Nyss kom han med en bok o ropa "mamma mamma, gaa" O i boekn var det en stor glass=) O innan de så kom han me sina sor o sa "ko"...=) Han som knappt sagt ett ord tidigare, nu komma väl alla på en gång... Han vet ju vad de mesta heter o är om man tex be han hämta nåt lr så, de tycker han är kul=) Gofisen där=)

Av erika - 22 oktober 2009 14:35

Ja imorn ha ungarna maskerad på dagis... Hampe vill vara Blixten Mcqueen.... Han kunde inte ha valt nå lättare inte? Haha... Nä men han ha en blixten handduk som man trär över huvudet osså ska jag rita lite på kinderna hans...Inte den bästa utstyrseln kanske men han får bestämma själv=) Pajasen våran ska vara pirat... Han får ta Hampes pirat kläder från förra året... Man ha ju ingen störra lust o köpa nya maskerad kläder 2 ggr om året direkt..... Jajja de bli nog bra de dära...

Nu e jag sm vanligt så satans trött o har inte fått ett skit gjort idag... Vare ute me Lukas i över 1 timme men det är det enda... Men men kvällen är lång!;) Ska plocka lite nu o så innan grabbarna ska äta midda, så få man fortsätta efter de tills de är nå bra på tv:n;)... Niklas skulle jobba ikväll så har tv:n heeeelt för mig själ:-)...

Tyvär ska han jobba hela helgen me våran bil oxå verka de som, så då bli vi ensamma, o ingen bil ha vi heller så vi e fast här ute i björknäs;)... Fast ja tro Frida skulle komma en sväng på lörda så de bli skojj=) Kanske bäst man handla hem nåt imorn då man få åna pappas bil=)

Av erika - 22 oktober 2009 07:10

Sitter me grabbarna nu o kikar på "postis per" innan de är dags för frukost strax... När Hampe va runt 2 år så var vi på medie markt, de var precis då de var nyöppnat har jag för mig. Iaf så skulle hampe få en film så han fick ju stå där o välja bland alla filmer o skulle absolut ha "hugomannen";)... Bara det att jag förstog ju inte vilken han mena, det fanns ju ganska många filmer där om man säger så!... Men till slut så kolla ja lite närmare på fodralen o då förstog ja vilken han mena! Han ville ju ha den me Postis per o FRU GOMMANDER på framsidan!=) hihi..Att ja inte fatta de på en gång, de va ju solklart Hu Gommanen = Fru Gommander=) Det var tur att man till slut förstog vilken han mena iaf=)

Nä dags för frukost nu så vi inte komma försent idag (oxå)....

 

Mina fiiina grabbar...

  

Av erika - 21 oktober 2009 12:18

Ja idag hade vår lilla lycksfågel halkat på dagis o slagit sig i pannan så han fick en bula o blödde lite. Igår ramla han här hemma o slog sig så han börja blöda näsblod... Men han är väl i den åldern då dom ramlar hela tiden.. Sen så har ju dom här grabbarna väldigt lätt för o blöda näsblod oxå, precis som sin far fast han är väl 10 ggr värre....

Idag ha man inte gjort så mycke, vare ute o prommat me Lukas i tråkvädret... Har varit frusen sen dess även fast ja både duschat varmt o drucke varm choklad..

Sen ha man sutte o kolla en massa på tradera.. Grabbarna skulle behöva varsin uppsättning till me vnterkläder men det är ju såå satans dyrt me nytt! Ha itne lust o lägga ut 1000:- på dom var för extrakläder... O kläderna som finns på tradera är riktigt fräsch! Men ibland så drar ju tyvär dom priserna iväg oxå, o ska jag köpa begagnat så ska de va fyndpris!


Av erika - 20 oktober 2009 21:47

Ja nu är skåpet hemma o väntar bara på att bli uppsatt=) (vilket kan ta tid;)...) Men iaf så kom Ann o hälsa på ikväll, hon promenerade hit så jag sa att hon kunde åka me mig ikväll då jag skulle hämta skåpet..Till slut for vi fst dom inte hade ringt, skulle ringa vid 8-9 då dom kom hem.. Niklas ringde då vi nästan var framme att dom hade ringt o va hemma=) (dom va sen pga all dimma)...Då såg vi iafexakt var dom bodde o de va en av Anns närmsta grannar, kunde parker ahos henne o sen gå o hämta skåpet=) Trodde aldrig man skulle få tag i ett skåp över huvudtaget osså dyker de upp ett i Kramfors, mitt emot Ann o Peter=)...

Sen när ja kom hem var det en rävsatan här ute på gårn! Alldeles vid bron o Tuss var ute=( Hade väl gömt sig under bron..Men nu vet ja itne om jag törs släppa ut katterna på kvällarna nå mer! Dom ska då inte bli nån rävmat!

Jajja nu ska ja glo vidare på tv:n ett tag... Missa typ hela desperate men nu ska ja se Christine innan de är dags o sova!

Av erika - 20 oktober 2009 18:34

När vi flyttade till huset så köpte vi bl.a lite badrumsmöbler på ikea, men vi satt inte upp dom direkt utan det blev tyå 2 år senare då vi renoverade badrummet. Vi hade då köpt 2 skåp en kommod o en hylla... trodde vi...Vi hade köpt ett skåp, en hylla o 2 kommoder!!! När jag upptäckte de så gick jag direkt in på ikeas hemsida för o se vad skåpet som vi missat kostade...Då märkte jag ju att det hade utgått i färgen vi hade!!! Såklart! Gick då ut på blocket för o kolla om de fanns där men fanns bara ett i sthlm..

Till slut satte vi upp en vanlig spegel o sen ha man ju inte tänkt på de där.. MEN. Idag satt ja o kolla på kramfors-h-sand -och sollefteåtorget...O då hitta jag ett på h-sandstorget! Ok tänkte jag, till härnösand kan man ju gärna åka o hämta, inte va de dyrt heller. satt iaf o kika lite sen på sollefteåtorget o då fanns de där oxå o då kolla ja lite närmare o såg att det var ett 0612 nr...Så jag kolla på hitta.se o då fanns de på hällgumsagatan här i stan! Ringde nu ikväll o det fanns kvar så ikväll ska jag åka o hämta de!=) Perfekt! Som sagt ibland ska man ha tur!

Annars ha de inte hänt så mycke idag, simon ha vare en surpuppa hela dan... Nu e barnas farmor här så då e dom iaf på bra humör grabbarn! =) Dom bli alltid gla då dom ser farmor!

Nä nu ska ja slå på tv:n o slötitta på lite serier tro ja o invänta gubben som inte kommit hem än...

Av erika - 19 oktober 2009 12:45

Förmodligen ett av världens tråkigaste barnprogram...det är i klass me teletubbies..o det säger väl inte lite??

Hampe som sitter o kikar o emma o rasmus e här oxå.. Dom ska väl gå o leka snart men Hampe höll på o käka luch då dom kom, en gorbys pirog.. Kanske inte den bästa maten men vi hade inte så mycke hemma. Tyvär för Hampe så hann han bara äta en halv innan hans lillebror vakna o tog över;) Så jag har värmt en ny åt Hampe..

Annars har det väl inte hunne hänt så mycke idag. Jag o Lukas var ute o gick i säkert 1 1/2 timme när grabbarna var på dagis... Det var riktigt härligt! Fast Lukas bli ju så satans dyngig nu när det är minus ena dan o nästa flera plus grader...Lerigt o blött blire.. Så våra promenader slutar oftast med dusch för han... inte såå uppskattat men han går in frivilligt iaf!

Sen på em ska ja göra köttbullar som vi ska äta till midda.. + att ja måste baka nya frallor för dom ja gjorde igår är slut o jag har lovat Hampe att han skulle få såna med sig till skogen imorn.. O har manlovat så har man! Hoppas bara jag har tillräckligt med mjöl hemma... Trodde ju vi hade potatis me men de va visst bara 3 stycken så de få bli köttbullar o spagetti ikväll=) Inte gör de mig nå för ja e inte så förtjust i pärer´n. Inte när ja koka dom iaf.

jajja vilket svammel...bäst man ge sig här:P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards