Don´t follow the stream

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Middagstips

Av erika - 1 oktober 2012 15:26

Tänkte bju på ett middagatips idag:). Kanske den godaste "vardagsmaten" jag vet, fetaostbiffar! Sjukt gott, o supergott o värma dagen efter o koka makaroner (helst coop's) till.
800g färs
3dl grädde
1pkt fetaost
Ägg om man vill
Ströbröd
Salt & peppar
Gul lök

Blanda ihop allt utom lök o spara kanske hälften av grädden. Stek som vanliga biffar osså steker man löken efteråt. Ha i biffarna i en panna o låt puttra ett tag innan man äter, ha i grädden som är kvar strax innan de ät dags o äta, löken har man i efter man stekt den. Servera med pärer o kanske rårivna morötter, godare o enklare blir det inte! Måtten är bara c.a då jag tar lite olika mycket färs o grädde :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika - 15 oktober 2012 09:05

Godmorgon allihopa :) måndag igen då! Känns som de inte är nå annat än måndag o fredag?? Själv är jag riktigt trött idag efter en fantastisk helg i Sundsvall med mamma o Malin o Yvonne! Oj så kul vi haft! Länge sedan jag skrattade så mycket!! Det ble...

Av erika - 9 oktober 2012 09:49

Ja blä, känner mig inte alls pigg idag, o inte igår heller. Ont i skalle o kroppen o känner mig allmänt risig. Minna är halvkrasslig oxå, igårkväll satt hon still o myste i soffan hela kvällen o sedan somna hon. Så det passar ju bra att vi e krasslig...

Av erika - 3 oktober 2012 12:02

Eftersom det finns dom som inte "tål" när man skriver kärleksförklaringar på fb så tänker jag börja det här inlägget med en kärleksförklaring istället ;) Ifag har jag nämligen en sån där riktig "saknar-min-Niklas-dag" ;). Har ni oxå sånna till era ka...

Av erika - 27 september 2012 08:43

Lr kanske god förmidda? Våran lilla prinsessa vaknade nämligen före halv 6 idag, somnade om en liten stund, lr jag vet inte om hon somnade men det gjorde iaf jag! ;) men de va inte många minuter. Här hemma har vi iaf haft sjukstuga:( Simon fick mags...

...

Av erika - 10 september 2012 11:56

Bli ine nå bloggande för mig inte! Är för lat ;) roligare med instagram, ame_85 is me! :) ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards