Don´t follow the stream

Alla inlägg under april 2009

Av erika - 20 april 2009 16:13

Ja nu är det verkligen länge sen ja skrev nåt här odet har ju verkligen sina anledningar kan man lätt säga...

Det började ju med att vi for till Åre på skärstorsdan o var där till påskdan... Hade tänkt att vi skulle gå o bada på dagen då o sen åka hem på kvällen, men eftersom Simon blev sjuk så fick vi ändra på våra planer...

Hade de annars jättebra i åre, hade kanonväder på lördan o man lyckas tom bränna sig lite... Lite slalom blev det för mig oxå men eftersom de var så jäkla varmt så var det ju inte det bästa underlaget att åka på...

Men som sagt blev ju Símon sjuk o det började redan på lördan  när vo km hem från backen, en kaskadspya o sen var han riktigt dålig resten av tiden vi var kvar där.. Eller egentligen blev han dålig redan natten till lörda då han hostade som bara den men var sen pigg under dagen.

På söndag kväll när vi kommit hem var han riktigt dålig o hade kräkts flera gånger o ringde sjukvårdsupplysningen, man är ju så jäkla rädd för uttorkning då dom är så små...

Första gången vi ringde blev vi kopplade till västerbotten men hon ja prata me där kändes inte alls br ao lite nonchalant så Niklas ringde sundsvall istället o hon var mycket bättre! Hon sa åt oss att vi skulle ge Simon vätska ungefär var femte minut under en timme o sen skulle hon ringa upp, klockan var väl vid halv 12 o Simon hade inte kissa sen klockan 3....

Så hon ringde upp efter en timma o sa att vi skulle fortsätta ge han vätska så där en timme till o var verkligen hur trevlig o hjälpsam som helst! Strax efter tolv eller om de var närmare ett så kissade han o jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så glad för lite kiss!!! :-D

Dagen efter var Simon inte ett dugg piggare, snarare sämre.... Jag tänkte att det här kan ju aldrig vara magsjuka (han hostade fortfarande) för magsjuka bruka ju inte sitta i flera dagar så där... Vid halv tolv nån gång på dan ringde jag Niklas som var ute med skotern o sa åt han att nu åker vi in me Simon... Han var riktigt riktigt dålig...

Kom väl till sjukhuset vid 2 nån gång o fick då träffa en läkare som lyssnade på han o så där o sa att allt lät brao han hade inte lunginflammation... Dom tog sänka på han som var lite för hög men vi skulle iaf få träffa en barnläkare eftersom vi såg så oroliga ut.... Kan ju säga att det var ju en jäkla tur att vi såg oroliga ut da!!!

Efter ett tag kom barnläkaren som lyssnade o hon sa direkt att han var alldeles för rosslig för att hon skulle kunna höra om han hade lunginflammation eller inte.... Så han fick inhalera o sen lyssnade hon igen o hon tyckte inte alls han lät bra på höger lunga så vi skickades till röntgen o mycke riktigt så hade han lunginflammation på höger sida! Under dagen hade simon fortsatt o kräkts upp maten, så därför blev de till o stanna kvar över natten för o få pencellinet via en kanyl i handen... 

Vi 6 halv-7 kom vi upp på rummet o fick fika o sådär, ingen av oss hade då ätit på hela dan så vi var ganska så hungriga... Sen for Niklas iväg o köpte lite snask till mig o nå tidningar...=) Sen kom han tillbaka en snabbis innan han for hem.

Senare på kvällen var det då dags o sätta fast nålen i handen o det var inte kul kan ja lova!  6 gånger fick dom sticka han innan dom äntligen hittade rätt!!! Tack o lov hade han ju fått bedövningsplåser innan men de var hemskt iaf=(...O lika hemskt var det varje gång han skulle inhalera, vilket ju blev väldigt många gånger innan vi väl var hemma igen...

Sen på natten fick han ligga med dropp lillgubben våran=( På morron var blöjjan mer an full o han var svullen i ansiktet av all vätska han fått i sig, men de var ju tur att han fick dropp för proverna hade visat att han hade för lite vätska i kroppen då vi kom in... Ush vill inte tänka på vad som hade hänt om den första läkaren hade skickat hem oss... vilket han inte alls var långt ifrån o göra...

Iaf sen under tisdan blev Simon piggare o han satt upp o lekte en stund o man började ju hoppas på o få åka hem snart.. Men lungorna lät inte bra o han kräktes fortfarande ibland... Sen på onsdan blev han sämre igen=( Kräktes upp allt han åt o det blev dropp natten till torsda oxå. Men på torsdan blev han bara piggare o piggare o lekte o hade sig!=) Så på kvällen vid 7 fick vi äntligen åka hem=) På fredag morron kräktes han igen o då trodde man ju att helgen skulle få tillbrinags på sjukhus men så blev det inte=) Han fortsatte o bli piggare o nu här han hur pigg som helst=)

Igår var hans ettårsdag men vi kände oss inte laddade för kalas då så det tar vi nästa helg! =)

Allt blev ju bra till slut men hua, finns inge värre än när barna är sjuk!!! Vill inte vara me om det igen!


Idag då har det ju hänt nån ting väldigt kul istället!! Madde o Linus lill-bäs har äntligen kommit o det blev en liten grabb=) Jättegrattis till er! Är så glad att han äntligen är här hos er efter allt ni fått gå igenom innan!

Extra kul känns de nästan att ens bästa kompis har fått barn nästan samma datum som mig, fast ett års mellanrum då=) Sen att mamma o pappa fick vänta lite extra gör väl inget;) hihi....


En bild på våran ettåring o en på mig, frida, therese o nyblivna tvåbarnsmamman, här på hennes bröllopsda...



Av erika - 7 april 2009 14:46

Länge sen man blogga igen, ha inte haft nån lust=)...

Hade såå jäkla kul i fredas då vi var på hornö, han e ju så jävla rolig Måns Möller!!! Sen att maten var suuupergod o trubaduren riktigt bra gjorde de ju inte sämre direkt=)... Lite ont i skallen på lördamorron men de var det ju lätt värt!

Nu så e de bara imorron kvar sen på torsda sticker vi ju iväg! Ska bli riktigt skönt även om jag känner mig som en riktig svikare;-).... Men när det stog mellan en helg i fjällen me familjen eller en kväll på kramm så... Tyvär tjejer men ja ni vet ju va jag föredrog;-P....

Nä nu sitter vi o väntar på att Madde Agnes ska komma förbi o hälsa på=) Ska bli riktigt skojj då de va jäkligt länge sen vi såg dom sist! Ska bli kul o se hur tjock Madde har blivit;) Bara en vecka till bf nu=).. Spännande...

Herrå!

Av erika - 3 april 2009 13:50

Helg igen nu=) Riktigt najjs...

Idag ha man väl inte gjort sådär jätte mycke kanske, MEN jag har iaf varit riktigt duktig idag! För jag var o träna fast jag inte hade nån lust o jag sprang 3km UTAN vila o de mina vänner (lr vilka ni nu är) känns jäkligt bra! Ni kanske inte tycker att det är så märkvärdigt men de tycker jag;-) E riktigt stolt över mig själv=)...Men kan ju säga att sista biten var en kamp mellan mig o mitt psyke;-).... Men jag tro att det kan bli svårt o träna månda-freda så ska satsa på att iaf träna 3 dagar i veckan...

Nog om de... Igår va ja o klippte mig o jag hatar verkligen o vara nyklippt, även fast hon inte behövde ta så mycke på längden så känns de konstigt.. O lugg klippta jag oxå...känns skumt men om nån vecka känns de säkert bra=).... E iaf glad att de inte var så nött:)....

Måste bara skriva om en liten grejj som hände häromdan... inget märkvärdigt men jag kunde iaf inte låta bli o störa mig på de...

Var på stan o handla osså mötte jag en gammal lärare, vill inte skriva vem de va men... Ja iaf så fråga människan "har du 2 barn redan?" (inget hej lr så..) "Jaa" sa jag lite glatt sådär (den här människan har alltså inte pratat med mig sen vi hade hon i 8:an tro ja de var...)

Då mumla hon typ bara ett "mm" o såg besvärad ut som att hon störde sig på de....O de här är inte den första som stör sig på att man e ung o har två ungar men det har väl för fan inte dom med o göra!?... Nää man ska plugga o resa o vara ute o ha roligt innan man skaffar barn... Jaa det tycker jag absolut att man ska, OM det är det man vill! Ingen annan ska väl välja åt mig hur jag ska göra???

Nä du ska skaffa barn då du är runt 30, har en fancy utbildning, hus, o vara gift innan du skaffar barn o helst ska du ha 2 lr 3 barn. Inte mindre o inte fler... O vill man inte ha barn e man ju riktigt skruvad...eller om du har 4 eller fler. Hoppas nu alla fattar hur ironiskt jag är!

Blir så jäkla less på att folk ska störa sig på hur andra äljer o leva sin liv... Lägg er inte i så jävla mycke! Iaf inte om personerna i fråga mår bra och är nöjda med sitt liv!

Sådärja...nu ha man fått avreagera sig lite;-)....

Tyvär mina kära vänner (nu riktat till mina riktiga vänner:-)..)... Så sviker jag er på påsk...Blir ingen utgång för mig=(... Vi drar till ÅRE istället... Jag är riktigt sugen o gå ut men vad gör man....Får satsa på stadsfesten lr nåt istället=) MEN jag hoppas vi kan ses snart iaf!

Nä ni ska jag jag ta o avrunda...Ikväll blir det middag på hornö o Måns Möller:-D.... Ska bli riktigt kul!
Trevlig helg!

Av erika - 1 april 2009 09:23

Såg att ja blivit utmanad av Frida så ska väl ta o göra den utmaningen da=)



Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom.

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika).Lycka till!


1. Vad heter du?: Erika

2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak

3. Flicknamn: Emma

4. Pojknamn: Erik

5. Yrke: Elektriker

6. Färg: ?

7. Klädesplagg: En snygg tröjja

8. Mat: Elefantöra

9. Sak i badrummet: Eltandbortse

10. Plats/stad: Enköping

 11. En orsak att vara sen: En sen kväll på krogen?

12. Något man skriker: Eeeeeemiiil förgrömmade onge! ;-)

13. Film: Ensam hemma

14. Något man dricker: Enbärsjuice

15. Band: EMD (skandal att man inte kan komma på nå annat än dom där smörsångarna)

16. Djur: Ekorre

17. Gatunamn: Erstadsvägen

18. Bil: Escalade

19. Sång: Evil eye

20. Känd person: Enriqe iglesias (skandal igen)


Sådär ja...fick väl dit ett svar på nääästan alla...Utmanar ingen ja...=)









































Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du mig?
 Japp!
 Nä, ha iiingen aning om vem du är
 Vet vem du är men inte mer än så
 Lite grann

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards